OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Vítam Vás v 2.A triede a želám Vám veľa úspechov!Tr.uč.Mgr.Andrea Červeňanská:)

Klíma v triede-sociometria

 

SOCIOMETRICKÝ DOTAZNÍK 30.10.2015

            „Vágnerová (2005) opisuje vzťahy v školskej triede na začiatku školskej dochádzky ako nediferencované. Deti vytvárajú skupinu na základe pôsobenia vonkajších faktorov. Postupom času sa interakcie menia a štruktúra neformálnych vzťahov sa začína kryštalizovať. Vznikajú skupiny a hierarchia, čo je v strednom školskom veku už zreteľne viditeľné. Tieto rovesnícke skupiny majú potenciál ovplyvňovať jedincov už od doby, kedy sú deti organizované do kolektívov. Z toho vyplýva, ako píšu Hanishová a Rodkin (2007), že skupinový vplyv sa začína v predškolskom období, ale je problematické zachytiť ho, kvôli problémom pri získavaní kvalitných dát od mladších detí a nedostatku konceptuálnych modelov, ktoré by vysvetľovali to, ako sú sociálne siete štruktúrované keď sa objavujú počas vývinu.

            Školská trieda podľa Vágnerovej (2005) zvykne byť príliš veľká na to, aby predstavovala konzistentnú skupinu. Zvyčajne je rozdelená do menších skupín detí, ktoré sú vymedzené rôznymi spôsobmi (podľa pohlavia, záujmov, prospechu, alebo inak)."

https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/425/stastie-v-skolach-ako-dosiahnut-aby-sa-spoluziaci-mali-medzi-sebou-radi

            Sociometria je vhodnou metódou na analýzu štruktúry vzťahov triedy. Diagnostikovala som vzťahy v triede a určila postavenie a pozície obľúbenosti jednotlivých žiakov v triede.