Užitočné odkazy
-
Čo má vedieť druhák - výňatok zo štandardu:
MATEMATIKA:
1.UČIVO O NUMERÁCII V OBORE DO 100
Určiť počet predmetov, vecí (prvky) v obore do 100.
K danému číslu z oboru čísel do 100 priradiť príslušný počet predmetov, vecí (prvkov).
Čítať a písať čísla v obore do 100.
Dvojciferné číslo zapísať ako súčet desiatok a jednotiek.
Rozložiť dvojciferné číslo na desiatky a jednotky.
Porovnať dve čísla (aspoň pomocou znázornenia) a výsledok porovnávania zapísať znakmi <, >, =.
Orientovať sa v rade čísel 0 až 100, poznať vzťahy pred, za, hneď pred, hneď za, prvý, posledný.
2.UČIVO O POČTOVÝCH VÝKONOCH
Spamäti vedieť všetky spoje sčítania a odčítania s prechodom cez základ v obore do 20.
V obore do 100 spamäti sčítať dvojciferné a jednociferné čísla aj s prechodom cez základ 10.
V obore do 100 spamäti odčítať od dvojciferného čísla jednociferné, aj s prechodom cez základ 10.
Riešiť všetky typy príkladov na sčítanie a odčítanie dvojciferných čísel spamäti, náročnejšie písomne.
Spamäti vedieť všetky príklady násobenia a delenia v obore do 20.
3.UČIVO O ELEMENTOCH ALGEBRY
Nerovnice typu x < a, x > b v obore do 100.
3.1 Určiť aspoň tri riešenia nerovníc typu x < a, x > b v obore do 100.
4.UČIVO O SLOVNÝCH ÚLOHÁCH
V obore do 100 riešiť aspoň na základe názoru slovnú úlohu charakterizovanú vzťahmi viac, menej,
rovnako, s udaním aspoň 3 riešení.
V obore do 100 riešiť slovné úlohy na sčítanie typu: z dvoch častí určiť celok, dané číslo treba
o niekoľko zväčšiť.
V obore do 100 riešiť slovné úlohy na odčítanie typu: z celku a zo známej časti určiť neznámu časť,
dané číslo treba o niekoľko zmenšiť.
V obore do 20 riešiť slovné úlohy na násobenie: určiť súčet rovnakých sčítancov.
V obore do 20 riešiť slovné úlohy na delenie: dané číslo treba rozdeliť na udaný počet rovnako
veľkých čísel.
V obore do 20 riešiť slovné úlohy na delenie: dané číslo treba rozdeliť na čísla danej veľkosti.
Riešiť zloženú slovnú úlohu, ktorá vedie na zápis a + b + c.
5.GEOMETRIA
Vyznačovať body a označovať ich veľkým tlačeným písmom.
Rysovať a označovať úsečku a priamku.
Vyznačovať body, ktoré ležia (neležia) na danom geometrickom útvare (úsečke, priamke).
Odmerať dĺžku úsečky v centimetroch.
Narysovať úsečku danej dĺžky
JAZYK A KOMUNIKÁCIA
Žiak
1.1. odlíši hlásky od písmen,
2.1. napíše a vysloví hlásky ď,ť,ň,ľ s mäkčeňom a bez mäkčeňa pred e, i, ia, ie, iu,
3.1. delí hlásky na samohlásky, dvojhlásky a spoluhlásky,
3.2. rozlišuje, správne vyslovuje a píše krátke a dlhé samohlásky,
3.3. rozlišuje, správne vyslovuje a píše dvojhlásky,
3.4. rozlišuje, správne vyslovuje a píše tvrdé a mäkké spoluhlásky,
3.5. správne vyslovuje a píše hlásku ľ,
3.6. správne vyslovuje a píše i/í po mäkkých spoluhláskach,
3.7. správne vyslovuje a píše y/ý po tvrdých spoluhláskach,
4.1. správne vyslovuje a píše krátke a dlhé slabiky v slovách,
4.2. správne vyslovuje a píše slabiky lia, lie, liu,
4.3. správne vyslovuje a píše slová so slabikami de, te, ne, le, di, ti, ni, li,
4.4. správne vyslovuje a píše slová so slabikami dy/dý, ty/tý, ly/lý, hy/hý, chy/chý, ky/ký, gy/gý,
4.5. rozlišuje slová vo vete, člení slová na slabiky a hlásky.
4.6. rozlíši jednoslabičné a viacslabičné slová,
4.7. rozdeľuje slová na konci riadka na základe slabičného princípu,
5.1. napíše veľké začiatočné písmená na začiatku vlastných mien zvierat, miest a dedín
v nadväznosti na učivo prvouky - najbližšie okolie žiaka,
6.1. správne napíše a intonuje oznamovacie, opytovacie a rozkazovacie vety,
Požiadavky na vedomosti a zručnosti žiakov
Žiak:
Vie správne, plynule a s porozumením čítať nahlas jemu primerané texty.
Vie správne prízvukovať slová a predložkové spojenia.
Vie prirodzene intonovať vety.
Vie prečítať potichu krátke vety a jednoduché písomné úlohy a vie ich primerane reprodukovať.
Vie sa orientovať v deji prečítaného textu.
S pomocou učiteľa vie utvoriť otázky k obsahu a odpovedať na ne.
Vie rozprávať o prečítanom texte a o vlastných zážitkoch.
Vie vnímať obsah literárnych textov počúvaním, hlasným a postupne i tichým čítaním.
Vie vnímať obsah ilustrácií v literatúre pre deti.
Vie reprodukovať dej podľa osnovy, ktorú zostaví učiteľ.
Vie dokončiť rozprávanie začatého príbehu.
Vie predniesť básne, zapojiť sa do dramatizácie primeraných textov a vie improvizovať obsah podľa
literárnej predlohy.
Chápe vzťahy literatúry s ostatnými umeniami (divadlo, film, rozhlas, televízia, video).
Vie vymenovať postavy prečítaného literárneho diela a vie ich jednoducho hodnotiť.
Vie rozlíšiť poéziu od prózy na základe ich formálnych zvláštností.
Pozná jednoduché obrazné prostriedky (prirovnania, slová s podobným a slová s opačným
významom).
V praktických činnostiach pozná tieto pojmy a výrazy: knižnica, časopis, rozprávka, riekanka,
vyčítanka, rapotanka, hádanka, pranostika, bábkové divadlo, bábka, divadlo, film.
Vie sa primerane orientovať v detskej knihe, v literárnom slovníku a v náučnej literatúre.
Vie predniesť naspamäť aspoň 2 básne, ktoré sa naučil v tomto ročníku.
Vie sa orientovať v knižnici.
Prečíta počas školského roku aspoň 2 knihy zo spoločnej mimočítankovej literatúry.
Celé texty si môžete prečítať na www.statpedu.sk
-
- http://www.rodinka.sk/predskolak/prvacik/
- www.minedu.sk
- www.statpedu.sk
- www.unicef.sk - " Škola priateľská deťom "
- www.prevenciasikanovania.sk
- www.bezpecnenainternete.sk
- www.zodpovedne.sk
- www.ovce.sk
- www.pomoc.sk
- www.eaktovka.sk - digitálne učebnice
- www.edicny-portal.sk - učebnice
- www.Preskoly.sk